FANDOM

Transformers (2007), Filmi 6 Temmuz 2007'de vizyona giren, Transformers Film Serisi'nin ilk filmidir. Bu film Transformers serisinden esinlenilerek yapılmıştır.

Hikaye Edit

Savaşlar yüzünden Cybertron'un enerjisi tükenince ve Cybertron'da iç savaş başlayınca Autobotlar, Allspark'ı uzayın derinliklerine yolladılar. Daha sonra hem Autobotlar, hem de Decepticonlar, Allspark'ı almak için Dünya'ya, Allspark'ın ulaştığı gezegene yola çıktılar. Decepticonlar'ın lideri Megatron, Dünya'ya gelirken kutuplara çakıldı ve yıllar sonra Archibald Witwicky tarafından bulundu. Archibald Witwicky, yanlışlıkla onun optik ışınlarını çalıştırdı. Bu yüzden Allspark'ın koordinatları, Kaptan Witwicky'nin gözlüklerine kazındı. Yıllar sonra Autobotlar, Dünya'ya ulaşmışlardı. Amaçları gözlüğü bulmaktı. Öncelikle Bumblebee'yi Sam'in yanına yeni arabası olarak gönderdiler. Daha sonra Sam, bir gece arabasının evden gittiğini gördü ve hemen onun peşine düştü. Bu olay tekrar tekrarlanmıştı. Ama son seferinde Sam'in peşine bir polis arabası takıldı. Bu Barricade'di.Daha sonra Bumblebee onu kurtardı.Sam, arabasının uzaylı dev bir robot olduğunu öğrenmişti. Daha sonra Autobotlar, Sam Witwicky'nin (Kaptan Witwicky'nin torunu) yanına gidip büyük büyük büyük dedesinin gözlüğünü istediler. Autobotlar ile tanıştıktan sonra başta şok olsa da duruma alışan Sam hemen gözlüğü aramaya koyuldu. Tam gözlüğü bulmuştu ki. Sektör 7 Ajanları evi bastı ve Sam ile ailesini tutukladı. Bu sırada Sam ile gözlüğü arayan Mikaela'yı da tutukladılar. Yolda Sektör 7 Ajanı Ajan Simmons, Sam'i sorguya çekti. Uzaylılar hakkında sorular sordu. Kısa süre sonra Autobotlar, Sektör 7 Ajanları'nın önlerini kestiler ve Sam'i kurtardılar. Daha sonra Sektör 7 Ajanları destek çağırdılar ve Autobotlar'ın peşine düştüler. Optimus Prime, Sam ve Mikaela'yı kaçırırken Bumblebee'de gruptan ayrıldı. Daha sonra Optimus Prime, saklandı ve helikopterlerin gitmesini bekledi. Ama bu sırada Optimus Prime, Sam ve Mikaela'yı düşürdü. Tam bu sırada Bumblebee geldi ve ikisini kurtardı. Ama yerini de helikopterlere belli etmiş oldu. Helikopterler, Bee'yi yakaladılar ve Sektör 7 Ajanları'da Sam ile Mikaela'yı da yanlarında götürdüler. Daha sonra Autobotlar, Sektör 7 Üssü'ne gittiler. Ama Decepticonlar'da oraya yola çıkmışlardı. İkisinin de ortak amaçları Allspark'ı almaktı. Ama ayrıca Autobotlar, Bumblebee'yi ve Decepticonlar da Megatron'u kurtarmak için gidiyorlardı. Daha sonra Decepticonlar, üssün üstündeki barajı bombaladılar ve Megatron'u kurtardılar. Bu sırada, Binbaşı Lennox'un emri altındaki askerler de oradaydı ve onun emri üstüne Autobotlar'a güvenmeye karar verdiler. Sektör 7 Ajanları biraz zorluk çıkartmış olsalar bile sonunda askerler ile anlaştılar. Bumblebee, Allspark'ı, Sam'i ve Mikaela'yı alıp oradan diğer Autobotlar ile buluşmaya gitti. Bu sırada askerler de Autobotlar'a yardım edeceklerdi. Autobotlar, savaş yapmaya Mission City'e gittiler. Decepticonlar'da yerlerini almışlardı ve savaş başladı. Savaş sırasında, Starscream'in yaptığı bombardımanda Bumblebee, ayaklarını kaybetti ve Mikaela tarafından Longarm'a bağlanıp bir çekici üstünde savaşa devam etti. Bu sayede Brawl'u devirdiler.

Bu sırada Albay Lennox ve Ironhide'da Black Out'u hallettiler. Sam, bir binanın içine girip kaçmaya başladı. Ama Megatron peşindeydi. Tam Sam, Allspark'ı helikopterin içindeki askerlere verecekken Megatron, helikopteri devirdi ve Sam'i binadan aşağıya fırlattı. Daha sonra Optimus Prime, Sam'i kurtardı ve Megatron ile dövüşmeye başladılar. Ama Optimus Prime, bu mücadeleyi kaybetti. Tam Megatron, Optimus Prime'ı öldürecekken, Sam, Allspark'ı Megatron'un göğsüne tuttu ve enerjisi ile Megatron'u öldürdü. Savaş bitmişti. Autobotlar kazanmışlardı. Ama kısa süre sonra Optimus Prime, kötü bir haber aldı. Jazz, Megatron tarafından öldürülmüştü Daha sonra Allspark yok olduğu ve eve dönüş yolu kalmadığı için Autobotlar, Dünya'da kalmaya karar verdiler. Autobotlar ve bir grup asker NEST adında bir örgüt kurup beraber çalışmaya başladılar.

Karakterler Edit

Autobotlar Decepticonlar Hayvanlar/İnsanlar Diğerleri
Optimus Prime Megatron Sam Witwicky Dispensor
Bumblebee Starscream Binbaşı Lennox Xbox 360
Ironhide Barricade Mikaela Banes Nokia-Bot
Ratchet Black Out Ajan Simmons Steering Wheel
JazzBrawl † Robert Epps
Cliffjumper (Cameo) Bonecrusher † Ron Witwicky
Longarm (Cameo) Frenzy Judy Witwicky
Landmine (Cameo) Scorponok John Keller
Glenn Whitmann
Maggie Madsen
Tom Banachek
Bobby Bolivia
Trent DeMarco
Archibald Witwicky
Patrick Donnely
Jorge Figueroa
Miles Lancaster
Colonel Sharp
Mojo

Also on FANDOM

Random Wiki